محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ می‌تواند بر اساس چندین عامل انجام شود، از جمله فشار کاری دیگ، دما، سطح گرمایش، جرم مواد و سایر شرایط مربوط به فرآیند. برای محاسبه دقیق ظرفیت دیگ، نیاز به اطلاعات دقیقتری درباره دیگ و شرایط کاری آن دارید. با این حال، می‌توانید از روش سرانگشتی زیر برای تخمین ظرفیت دیگ استفاده کنید:


  1. تعیین فشار کاری دیگ: مشخص کنید که دیگ با چه فشار کاری عمل خواهد کرد. فشار کاری بیانگر حداکثر فشاری است که دیگ باید بتواند تحمل کند.

  2. تعیین دمای مورد نیاز: مشخص کنید که دیگ باید به چه دمایی برسد. این می‌تواند دمای بخار، دمای آب، یا دمای دیگر محیط‌ها باشد.

  3. استفاده از جداول و نمودارها: برای تخمین ظرفیت دیگ، می‌توانید از جداول و نمودارهای مربوط به نوع دیگ و شرایط کاری آن استفاده کنید. این جداول و نمودارها معمولاً بر اساس نوع دیگ، فشار کاری، دما و سایر پارامترهای مربوطه تهیه می‌شوند.

  4. مراجعه به استانداردها و دستورالعمل‌ها: در صورت نیاز به محاسبه دقیقتر، بهتر است به استانداردها و دستورالعمل‌های مربوط به طراحی و محاسبه دیگ مراجعه کنید. این استانداردها و دستورالعمل‌ها شرایط مشخصی را برای محاسبه ظرفیت دیگ تعیین می‌کنند.

محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ: مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار –بویلر روغن داغ– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع محاسبه دیگ استخر- محاسبه ظرفیت دیگ چدنی- محاسبه حجم دیگ مسی- محاسبه ظرفیت دیگ بخار سونا- نحوه محاسبه موتورخانه- محاسبه سرانگشتی آبگرم مصرفی- محاسبه سرانگشتی ظرفیت پکیج- محاسبه مبدل گرمایش از کف خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع دیگ بخار باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع دیگ بخار در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محاسبه دیگ استخر- محاسبه ظرفیت دیگ چدنی- محاسبه حجم دیگ مسی- محاسبه ظرفیت دیگ بخار سونا- نحوه محاسبه موتورخانه- محاسبه سرانگشتی آبگرم مصرفی- محاسبه سرانگشتی ظرفیت پکیج- محاسبه مبدل گرمایش از کف با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از دیگ بخار را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

دیگ بخار طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان و همچنین 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد جهت هرگونه مشاوره قبل خرید دیگ بخار لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

محاسبه ظرفیت دیگ آبگرم

از نظر تئوری انتقال حرارت ، ما باید دستگاه مولد حرارتی را انتخاب کنیم که دارای توان حرارتی مناسب جهت تامین گرما در نقطه آسایش و در بدترین زمان باشد. منظور از بدترین زمان ، سردترین دمایی است که بر اساس آماری امکان رسیدن به آن در منطقه و یا شهر ممکن باشد.

فرض کنید شهر مورد مطالعه ما بر اساس آمار امکان رسیدن به دمای منفی ۲۰ را داشته باشد. محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ-  منظور از این دما ، دمای احساسی شامل دمای ظاهری دما سنج ،میزان باد ، رطوبت و … که در نهایت معادل دمایی آن برای محاسبات ما و بر اساس جداول موجود منفی ۲۰ درجه باشد.

حالا باید تمامی سطوح جانبی ، سقف و کف ساختمان متر شده و جنس مواد بکار رفته در هر قسمت ( دیوار ها ، پنجره ها و…..) همراه با عرض آن نوشته شده و با توجه به جداول انتقال حرارت میزان توان مورد نیاز جهت تثبیت دمای واحد در بدترین زمان سال را محاسبه نماییم.

محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ | 20% تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

خوب این کار وقت گیر و پر محاسبه ای است ولی نکته مثبت انجام این محاسبات این است که اگر همه این محاسبات را برای یک واحد مسکونی در یک شهر انجام دهیم برای اکثر واحدها و فضاهای شبیه در همان منطقه به عدد ثابتی می رسیم. محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- برای مثال در شهر تهران و با توجه به یکسان بودن اغلب مصالح بکار رفته در آپارتمانهای مدرن در کف ، سقف و پنجره ها ، اغلب و بر اساس واحد مساحت و با رعایت ضرائب مهندسی به به عددهای نزدیک بهم می رسیم که این عدد حدود ۰.۱۵ کیلو وات در هر متر مربع محاسبه شده است.

تا اینجای کار مفهوم محاسبات این است که به موتورخانه ای نیاز داریم که برای توان تولید ۱۵۰ ژول در هر ثانیه را داشته باشد تا برای بدترین زمان سال محل مسکونی همچنان در دمای آسایش باقی بماند. با توجه به اینکه اکثر تولید کنندگان مولد های حرارتی و دیگ های آبگرم و بخار ، واحد تولید توان خود را بر حسب کیلو کالری بر ساعت تعریف می کنند لازم است که عدد بدست آمده بر حسب کیلو وات در ۸۵۰ ضرب شود و در نتیجه برای هر متر مربع   ۱۲۸ کیلو کالری بر ساعت بدست می آید. محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- حالا فرض کنیم که یک ساختمان ۳۰ واحدی که هر واحد آن ۱۰۰ متر مربع می باشد را در اختیار داریم ، لازم است که عدد بدست آمده را در تعداد واحدها و در متراژ آن ضرب نماییم ، نتیجه اینکه عدد ۳۸۴۰۰۰ کیلو کالری بدست می آید.

هنوز کار تمام نشده و نیاز است که آب گرم مصرفی مورد نیاز نیز محاسبه گردد. در صورتی که در هر واحد این ساختمان خانواده هایی با جمعیت ۳ تا ۴ نفر زندگی کنند و از انجایی که عمده آبگرم مصرفی به تعداد افراد بستگی دارد میزان آبگرم مصرفی ۶۰ درجه سانتی گراد افراد برج ۳۰ واحدی محاسبه می گردد. محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ-  با توجه به ضرائب مهندسی در تامین آبگرم در ۱.۲۵ ( زیرا وقتی ۷۵ درصد حجم مخزن خالی شد اب واقعا سرد شده است ) و همچنین در ضریب ۰.۸۵ درصد ( به دلیل اینکه احتمال استفاده تمامی افراد با هم هیچگاه وجود ندارد ) ضرب نماییم و همچنین مخزن مناسب ذخیره آبگرم مصرفی ، به همان عدد معروف  ۴۰ وات بر متر مربع می رسیم که در صورتی که در متراژ و تعداد واحدها ضرب کنیم بصورت تقریبی عدد ۱۰۰ هزار کیلو کالری بدست می آید.

حالا فقط لازم است که دو عدد فوق یعنی ۱۰۰۰۰۰ مربوط به آبگرم مصرفی با با مقدار ۳۸۲۰۰۰ بار گرمایشی جمع شود که در نهایت عدد ۴۸۴۰۰۰ بدست می اید.

با توجه به وجود دیگ های آبگرم در اندازه های مختلف و با تقریب بالاتر به بیش از ۵۰۰۰۰۰ کیلو کالری بر ساعت توان حرارتی نیاز داریم. محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- قطعا بهتر حتی ضروری است که از دو دیگ موازی که ظرفیت مجموعه هر دو کمی بیشتر از عدد محاسبه شده می باشد تهیه نماییم . با مطالعه کاتالوگ ها دو دیگ با ظرفیت ۲۶۰۰۰۰ انتخاب می شود.

لازم به ذکر است اعداد فوق با وجود دقت در اقلیم تهران ولی با توجه به نوع ساختمان و پنجره ها قطعا نیاز به محاسبات دقیق تر و استفاده از نرم افزار طراحی تاسیسات دارد ولی با این وجود مرور اعداد فوق با تقریب دقیقی درک مناسبی از نحوه انتخاب سامانه های حراراتی را به شما ارائه می نماید.

محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. در مقاله به موضوعات محاسبه دیگ استخر- محاسبه ظرفیت دیگ چدنی- محاسبه حجم دیگ مسی- محاسبه ظرفیت دیگ بخار سونا- نحوه محاسبه موتورخانه- محاسبه سرانگشتی آبگرم مصرفی- محاسبه سرانگشتی ظرفیت پکیج- محاسبه مبدل گرمایش از کف پرداختیم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.